niedziela, 20 kwietnia 2014

ŚWIĄTECZNA ZUPA

Dziś szybciutko przepis na naszą ulubioną potrawę Wielkanocną - zupę chrzanową mojej mamy.
Jest bardzo prosta i przepyszna, właśnie w te święta smakuje mi najlepiej.




 

 ZUPA CHRZANOWA

Składniki:
500 g wędzonki (boczek)
2 cebule,
250 g śmietany,
3-5 jajek,
słoiczek chrzanu ( można zetrzeć samemu:-))
2 jajka na twardo,
sól i pieprz.

Przepis:

Należy nastawić garnek z wodą i zagotować z częścią wędzonki. Następnie wędzonkę pokroić w kostkę i przysmażyć na patelni. Dodać pokrojoną cebulę i jak wszystko się przysmaży przełożyć do wody po wędzonce. Do miski wbić jajka ( ilość zależy od tego jak gęstą chcecie zupę),dodać śmietanę i chrzan - wymieszać i powoli wlać do garnka z zupą. Posiekać jedno lub 2 jajka na twardo i dodać do zupy. Doprawić solą i pieprzem a jeśli trzeba, można dodać więcej chrzanu. Podawać z kawałkiem jajka na twardo.

Prawda, że prosta:-) ?

Jeszcze raz Wesołych Świąt ♥♥♥
Pozdrawiam Gosia

 
Ps. Zapomniałam dodać o szczypcie cukru do smaku:-)

3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam zupy chrzanowej. Moj T. chrzan wręcz uwielbia, wiec może wyprobuje i mu zasmakuje ;))
    Radosnych Świat życze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż również ją bardzo lubi:-) Pozdrawiam Cię ciepło Gosia

      Usuń
  2. Prosta i zapewne przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń