czwartek, 21 marca 2013

" ZIELONO MI..."

Zapraszam Was na pierwszy wpis z cyklu: "Czwartkowy kącik kulinarny".
W każdy czwartek będę umieszczała ulubiony przepis lub inspirację związaną z kulinariami.


 

Pierwszym przepisem, którym chcę się podzielić jest:
"TARTA SZPINAKOWA" - przepis ten, jest jednym z moich ulubionych i sprawdzonych.
Wiele osób, które miały okazję ją u mnie spróbować poprosiło mnie o przepis.




 
 




TARTA SZPINAKOWA:

Składniki:

Ciasto:
200 g mąki, - ja biorę 230 g mąki i zwiększam proporcje bo mam dużą formę i wysoką.
100 g masła
3 łyżki zimnej wody,
½ łyżeczki soli,
Nadzienie:
300 g szpinaku – ja dodaję całą paczkę mrożonego  + dwie – trzy garście świeżego.
300g cebuli
2 ząbki czosnku – jak duży dodaję jeden,
100 g startego żółtego sera – ja daję tyle by posypać ciasto, przed wlaniem farszu,
2 jajka,
150 ml śmietany
Sól , pieprz
Anchois – według uznania (my lubimy sporo), ale można ułożyć na połowie – nie wszyscy lubią.

Przepis:
Ciasto:
Połączyć składniki, zagnieść ciasto – uformować kulę i owinąć folią i do lodówki na 30 minut.
Następnie ciasto rozwałkować (przez folię spożywczą) i wyłożyć nim formę -  ok 24 cm średnicy (wysmarowaną masłem i obsypaną bułką tartą), ciasto ponakłuwać.
Piec przez 10-12 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
Nadzienie:
Szpinak, rozmrozić, odparować dodać świeży i czosnek – wymieszać tak by zmiękł i do wystudzenia.
Cebulę pokroić w plastry lub pióra – następnie zeszklić na maśle i wystudzić.
Jajka rozmieszać ze śmietaną i dodać cebulę i szpinak – wymieszać. Doprawić solą i pieprzem.
Na podpieczone ciasto trochę żółtego sera, następnie wylewamy nadzienie, układamy anchois i na 25 minut w temperaturze 200 stopni.
Można przygotować dzień wcześniej  - mi taka bardziej smakuje:-)
Smacznego!


 
 
 
 
Mam nadzieją, że pomysł na cykl kulinarny Wam się spodobał?
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz